hemmabubbla

publicerat i Allmänt;
 
Tajmingen på mitt covidutbrott kunde inte vara bättre (om man nu ska se nåt positivt med det ;)). Inte var jag jätteledsen att slippa bege mig ut att köra i måndags då snöovädret drog in. Då satt jag hellre hemma i trygga hemmets vrå och jobbade :). Min sambo tog det kloka beslutet med. Jag har haft turen att slippa hög feber så jag har kunnat fungera hittills men matlagningen har varit en utmaning. Jag har tyvärr tappat både lukt och smak så min sambo har fått rycka in så snart provsmakning skulle ske ;). Fast nu är det väl slut på det med. Min sambo testades positiv för covid nu på morgonen. Vi konstaterade att det är första gången under våra 25 år tillsammans som vi faktiskt är sjuka samtidigt. För segdraget kan man minst säga om skiten. Än hostar jag, är lite täppt och har lite ont i halsen. Det är mest synd om Spike i den här soppan. Troligt är att långpromenaderna som sambon orkat när han var frisk mer kommer bytas ut mot nödvändiga om orken tryter. 

 
 
Kom ihåg att jag för några veckor sedan gjorde egen mascarponeglass med lakritschoklad. Det är ju allmänt känt att just glass ska vara bra för halsen när man är sjuk, det är ju då det är ok att frossa ;) 
Fast lite platt fall på den, glädjen hade nog varit större om man känt någon smak på det..
Välkommen till min (och sambons) lilla tråkiga hemmabubbla just nu ;)
Ha det så bra <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Att tappa lukt- och smaksinnet är inte roligt alls men det kommer ju tillbaka. Glass brukar lindra gott för halsen men nog är det trevligare att smaka vad man äter.
Ni får krya på er båda två.

Kram

2:a kommentar, skriven , av Ama de casa:

Så tråkigt att ni båda är drabbade. Skönt ändå att det verkar vara en lindrig variant, fast att lukt och smak försvinner är såklart supertrist!

Krya på!

3:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad jobbigt att du inte känner smak och lukt men skönt att du inte har hög feber. Krya på er båda två. Kramis <3

4:e kommentar, skriven , av lisa:

Ja det var verkligen bra tajming. Trist dock att inte känna smak och lukt men det släpper nog snart.
Ser att du tittar på Buying and selling. Jag brukar också göra det. Alltid kul med inredningsprogram :)
Glassen ser jättegod ut, synd att du inte kunde njuta av den.
Krya på er båda två kram

5:e kommentar, skriven , av Yasmine:

Hoppas ni blir friska snart! 😊 Kram

6:e kommentar, skriven , av Annie:

Så tråkigt med covid :/ Hoppas du mår bättre snart & att lukt/smak kommer tillbaka<3
Krya på dig/er!

7:e kommentar, skriven , av shazi:

Ne men ser jättemysigt ut, inte alls tråkigt!<3

8:e kommentar, skriven , av petra:

Segt men snart är ni pigga igen,tappade oxå smak o lukt några dar sedan kom det tillbaka ja hundpromenaderna blev en utmaning jag var så flåsig oxå haha kan fortfarande tycka det tar emot att gå långt o fort phju... Undrar hur länge.skönt ni klarar att jobba hemifrån kram o fin fredag

9:e kommentar, skriven , av Enna:

Krya på dig <3

10:e kommentar, skriven , av Ajli:

Usch, hoppas du får smaken tillbaka, och normal smak. Vissa saker är fortfarande hemska för mig, och jag hade covid vecka 43 2021. Jag kan ännu inte äta väldigt mycket utan att det smakar antingen skämt och ruttet eller parfym. Väldigt annorlunda liv för mig som tidigare kunnat äta allt och dessutom GILLAT allt!

11:e kommentar, skriven , av Jossus Travelpics:

Krya på er. Hoppas lukt- och smaksinne är tillbaka snart.
Ja du kan vara glad att du slapp ge dig ut i måndags. Kändes allt lite nervöst att sitta i bussen till och från jobbet.

Kommentera inlägget här :