Junior SM och promenadsällskap

publicerat i Allmänt;
 
Himla kul att kolla på junior-SM från Borås på SVT när en väns dotter är med och springer 3000 m hinder. Hon är så himla duktig och driven! När vi var i Sälen och vandrade i somras kunde hon vandra med oss på dagarna sen begav hon sig ut och sprang en mil efter det eller körde intervallträning i backe. Just i den här tävlingen kom hon 6:a men för en vecka sen så vann hon JSM-guld på 2000 m hinder. Hon är på gång och enligt mig är hon bäst så klart <3
 
 
Här på landet har vi väldigt sällskapliga får, när man går på promenad får man sällskap en bit samtidigt som de bräker åt en :)
 
 
Nån man verkligen inte vill ha sällskap av är den här hemska "besten". Spike gick som vanligt någon meter framför mig så jag hann inte se ormen förrän han var framme vid den. Som tur var för oss så var just denna orm död av någon anledning.
Hemska tanke..
I övrigt har det varit en väldigt lugn helg. Sambon var iväg och fiskade hela lördagen. Kom dock inte hem med någon fisk trots att han fått upp några men han tyckte de var för små. Bäst då att släppa tillbaka dem.
Nu ska jag iväg och spela padel med vänner. 
Ha det så bra <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ama de casa:

Kul att det går så bra för vännens dotter!
Trevligt promenadsällskap, men fy för ormen...

Ha en skön söndag :-)

2:a kommentar, skriven , av www.nouw.se/johannna:

Härligt att kunna gå på promenader och få sällskap av får ⭐

3:e kommentar, skriven , av lisa:

Låter som en härlig promenad. Får är så söta och roliga tycker jag :)
Stackars orm men tur att den inte bet Spike för det har jag hört kan vara farligt för ett djur.
Kram

4:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Men oj vad duktig hon är och vilken mysig promenad förutom att ni mötte en orm. Kramis <3

5:e kommentar, skriven , av znogge:

Visst blir det extra spännande när man känner någon som är med och tävlar.
Usch och fy för att möta ormar när man har hund. Därför är jag tacksam för att det inte finns hundar här. Ett bekymmer mindre får man väl säga.

Kram och god kväll!

6:e kommentar, skriven , av Enna:

Vilken härlig promenad :)

7:e kommentar, skriven , av Malin Tarvainen:

Men sjutton! Hatar verkligen ormar och skulle typ avlidit på plats om denna skulle dykt upp framför mig. Oavsett om den själv var död eller levande. 😂

8:e kommentar, skriven , av ullie:

usch de är så otäcka o slöa nu . maken såg en i skogen oxå va otäckt de är ju fridlysta så får inte ens röra på dem ens flytta dem såg lite lustig ut i ansiktet tyckte ja
hur som otäck =)

9:e kommentar, skriven , av Veiken:

Jätteroligt när det går bra för unga när dom lägger ner så mycket jobb och tid.
Om ormar tycker jag inte. Skönt att er orm var död så ni slapp ett bett.
Det verkar vara ett trevligt sällskap med bräkande får som sällskap!

10:e kommentar, skriven , av Jossus Travelpics:

Brukar också gå förbi en fårhage på min promenad, dock är dom mer skygga än fåren hos dig.
Vad otäckt med huggorm, inte lätt att se när dom ligger på asfalten.

11:e kommentar, skriven , av Pauline:

vad roligt! :D förutom ormen...hujja är så rädd

12:e kommentar, skriven , av Celine:

Oj vad spännande när någon man känner är med och tävlar!

Kommentera inlägget här :