Det är tisdag

publicerat i Allmänt;
Men inte vilken tisdag som helst, utan fettisdagen!
Jag är annars väldigt dålig på att just fira den dagen. Kan inte äta så mycket grädde utan att må illa. Det är konsistensen som spökar till det för mig. 
Vår arbetsgivare bjöd inte på semlor dagen till ära så en arbetskamrat räddade upp det genom att baka egna minisemlor och ta med till på eftermiddagen. Jag lovar, det är de godaste semlor man kan få tag på! Och som det lyfte stämningen när hon kom med dem <3

Annars är tisdagar "spelapadeldagen". Jag spelar med tre vänner en gång i veckan. I början räckte det med 1 timme men nu har vi ökat på och spelar 1½ timme. Det är riktigt roligt när man märker att både kondition och spel blir bättre och bättre. Men också för att få det sällskapliga med att få träffas. Det blir annars inte så ofta när man jobbar och har familj. 

Jag är rätt färdig med det här med vinter nu. Att det har snöat senaste dygnet är inte jag vidare glad över. Både när jag åkte till och hem från jobbet var det inte vidare bra plogat..Och alltid är det vissa bilägare som har bilar som verkar ha så pass bra däck att de inte behöver sakta ner något alls tydligen! Ibland förundras man över hur många idioter det finns i trafiken. 
Känner mig lite gnällig men som sagt, jag är redo för våren nu ;)
Ha en fortsatt fin vecka <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av znogge:

Minisemlor är egentligen alldeles perfekta och jag förstår att det var en uppskattad gest.
Så kul att ni spelar padel tillsammans. Visst är det kul när man känner att det går bättre och konditionen blir det mned.
För mig kan det gärna bli vår nu.

Kram

2:a kommentar, skriven , av Hannas krypin:

Vad trevligt att din kollega kom med minisemlor. Kan tänka mig att det höjde stämningen rejält. Testat padel en gång men gillar squash mer. Trevligt att träffas och träna tillsammans.

3:e kommentar, skriven , av Lisa :

Vad goda semlorna ser ut . Snällt av henne att baka och ta med sig :)
Är också färdig med vintern nu. Den kom så tidigt så man känner att det räcker nu.
Hoppas vi får en tidig vår :)
Ha det fint kram

4:e kommentar, skriven , av Louise:

Vilken fin kollega! :)

5:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

Vad mysigt, är också så less på vintern nu!

6:e kommentar, skriven , av Jossu:

Jag är också redo för våren. Snön håller sakta på att smälta bort och jag hoppas verkligen att det inte kommer mer.

7:e kommentar, skriven , av Enna:

Mums! Trevlig helg <3

8:e kommentar, skriven , av ullie:

den sista idioten i trafiken är inte född än de är livsdarliga en del
mm så gott me semla

Kommentera inlägget här :