Perfectly imperfect

publicerat i Allmänt;
När jag såg den här tröjan var jag bara tvungen att köpa den, känner att den klockrent passar in på mig ;)
En ganska så klantig person som oftast har lite för bråttom, resten av mig brukar inte riktigt hinna med alla gånger. Det blir inte alltid rätt och riktigt när jag pratar heller men jag har lärt mig att bjuda på det. Jag är snäll i alla fall ;)
Den här veckan väljer jag dock att inte ha den på mig. Jag och min kollega kör hårt med att hålla i förarcertifiering. Då det är sportlov och färre resenärer åker så har vi möjlighet att ta in fler förare än vanligt, vi utbildar måndag - torsdag denna vecka. Istället för bara torsdagar som vi annars brukar göra.  
Känner kanske inte att tröjan passar så bra då. Man vill ju i allla fall låtsas vara ordentlig och ordningsam. Fake it till you make it ;)
Tisdagens padelmatch med vännerna slutade oavgjort. Ett trevligt resultat. Det blir som en vinst för alla inblandade. 

Har en liten fundering. Än så länge växer min physalis, det kommer lite nya blad och den verkar må ganska bra men jag kommer behöva plantera om den i en större kruka med jord som har bättre näring. När ska man göra det? Är det för tidigt än? Jag har nog aldrig lyckats övervintra någonting tidigare så har noll koll ;)
Längtar så klart till varmare grader så den kan flytta ut igen :)

Ha det så bra <3 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad roligt att du har hittat en tröja med text som passar dig. Kramis <3

2:a kommentar, skriven , av znogge:

Härligt att hitta en tröja med ett budskap som är klockrent passande för en själv :D När det gäller din växt har jag inga goda råd alls. Har inga gröna fingrar att tala om...

Önskar en god kväll!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Enna:

Oj vad mycket den växt!

4:e kommentar, skriven , av Lisa :

Vilken cool tröja. Den skulle passa mig också :)
När det gäller Physalis så hittade jag detta på nätet:
Plantera om när plantan har fått ett par bladpar eller börjar få trångt i kärlet du sått i. Plantera en planta i varje kruka.
Ställ ut först när risken för frost är över. Physalis går att ha på friland i ett skyddat läge, men passar allra bäst att odla i kruka.
Hoppas det hjälpte lite :)
Kram

5:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Cool tröja 🤩🤩🤩jag har noll koll ang physalis men kolla med en blomsteraffär eller googla ,spännande har du satt frön och odlat sj? Kram

6:e kommentar, skriven , av Amanda (Swedish Passport) :

Haha åh, så härlig tröja! :)

7:e kommentar, skriven , av Louise:

Grym tröja ju! Hoppas du lyckas med växten,själv är jag sämst på att ta hand om växter! :P

8:e kommentar, skriven , av ullie:

fin tröja älskar verkligen dessa ringar har en ja me
ha en fin fredag

9:e kommentar, skriven , av Pauline:

vilken fin och bra tröja :D

Kommentera inlägget här :