Laddar för fredag

publicerat i Allmänt;
Min kaninfilt är fortfarande under arbete. Jag har börjat ihopmonteringen. Men mitt i allt fick jag för mig att jag ville göra en tröja också. Så nu håller jag på med både ock. Ombyte förnöjer ;)
Ska bli spännande att se om tröjan blir bra när den väl är klar. 

Idag är det torsdag och ännu en förarcertifiering är genomförd. Det är väldigt olika vilken grupp det är som kommer. vilken sorts förare det är. Idag var det allt ifrån föraren som jobbat med taxiyrket sedan 1981 till en helt ny som precis börjat köra. Ibland är det språket som ställer till det som gör att vissa förare har mycket svårare att ta sig igenom proven och frågorna. Idag blev det en lång dag, övertid ca 1 ½ timme. innan jag kom från jobbet. Jag har dessutom ca 30 minuters resa hem. Matlagningen är inte särskilt lockande då. Så min käre sambo köpte med mat från chop chop efter han var klar med hundpromenaden med Spike. Så lyxigt! 

Så klart får Spike smaka lite rester, fast bara riset. Det andra är för starkt för honom. 

Inte så lätt när inte riktigt allt hittar in i munnen ;)

Så skönt. I morgon är det äntligen fredag! Som man längtar efter den dagen på veckan..
På lördag ska jag inkassera en julklapp. Jag ska med några vänner ta tåget till vår huvudstad på vinmässa. Ska bli riktigt roligt. Som sagt, det har jag sett fram emot sen jag fick julklappen i julas.
Det får ni höra mer om lite senare.. 
 
Ha en trevlig fredag och helg <3 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad skönt att han hade köpt hem mat efter din långa arbetsdag och vad roligt att du ska på en vinmässa på lördag. Kramis <3

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

Så duktig du är och så snygga båda dina projekt blir!
Perfekt att köra på hämtmat när det är fullt upp.
Vilken härlig helg som väntar så jag förstår att du ser fram emot den!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Lisa :

Vad duktig du är på att virka. Ser verkligen jättefint ut. Ska bli kul att se när det är färdigt sen. :)
Vad söt han är Spike med ris på näsan <3
Ha en fin helg kram

4:e kommentar, skriven , av Jossu:

Vad söt bilden är på Spike med ris på nosen.

5:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

Å vad fin filten ser ut att bli!

6:e kommentar, skriven , av Enna:

Hahaha...så söt!

Kommentera inlägget här :