Veckan..

publicerat i Allmänt;

Min julblomma jag köpte till kraftigt nedsatt pris efter jul lever och mår bra än. Som tur var är det inte klassiska julfärger. Jag tog bort den röda dekorationen på krukan så får den funka som en året runt blomma. Vi får se hur länge den behagar leva ;)
Som vanligt, veckan bara springer iväg. Det känns inte som om man hinner göra så mycket annat än att jobba, handla, laga mat och sova. Man får försöka klämma in några nödvändigheter..
Fast i tisdags blev det ingen padel, en av mins spelkompisar fick förhinder och vi fick inte in någon ersättare med så kort varsel så vi får se till att springa lite extra nu på tisdag i stället. 

Det där tråkiga man måste göra en gång per år gjorde jag i onsdags. Besiktade bilen! För andra gången i mitt liv fick jag ombesiktning (jag har ändå haft bil i 30 år!). Det var glappt i vänster styrled. Jag fick en verkstadstid den 19:e mars sen är det bara att åka tillbaka igen. Surt men man får istället tänka tanken att det är bra att det upptäcks så det inte blir en olycka av det senare.

Så skönt med helg nu. Sambon ska åka en snabbis till sitt land i Västerås och titta till det lite och jag sitter i soffan och laddar inför lite tvätt och städ. Vi tog en skön sovmorgon i morse så frukosten intogs inte förrän vid 10 tiden. Underbart! 
Ikväll blir det Mello. Jag har ännu inte hört bidragen. Vet att det går att höra dom i förväg men tycker det är lite roligare att höra bidragen för första gången när sändningen är på lördagen. Tror lite extra på Marcus och Martinus, men vi får se.. :)


Ha en trevlig helg <3 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Vilken otur med bilen och ombesiktning men precis som du säger är det bättre att det upptäcks nu så att det inte hinner hända något.
Här blir det också mellon och jag har inte heller lyssnat på låtarna. Ärligt talat så tycker jag att det förtar lite av nöjet. Kanske blir det låten med stort L i kväll. Man kan i alla fall hoppas!

Kram och god lördag!

Svar: Vet inte om vinnaren kommer finnas i den sista deltävlingen. Jag gillade Annikas låt men den kommer nog inte ha någon chans i stora finalen. Får nog hoppas lite på Danny. Kanske det är hans tur att vinna i år :) Kram
cozybyme.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Enna:

Trevlig helg!

3:e kommentar, skriven , av Lisa :

Att besikta bilen är alltid jobbigt. Man vet aldrig vad dom kommer hitta.
Men som sagt det är bra att det upptäcks i tid :)
Vilken fin färg din julblomma har. Roligt att den klarat sig så länge också.
Ha en fin lördagskväll kram

4:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

fin blomma :)

5:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Trist med besiktningen men nu är det gjort och bra bil ändå om du haft den så länge ⭐️så fin blomman är den står säkert till påsk 🐣 kram

6:e kommentar, skriven , av Amanda (Swedish Passport):

Åh, segt med ombesiktningen men precis som du skriver - skönt att det upptäcks i tid :)

7:e kommentar, skriven , av Louise:

åh va segt med ombesiktning! Är ju inte ens snällt att man ska behöva besikta bilen! Fast det är väl iofs bra! ^^

Kommentera inlägget här :