Vinmässa + Mello

publicerat i Allmänt;
På lördagen blev det inte någon lång sovmorgon. äntligen var det dags att träffa mina vänner och bege oss mot Stockholm och vinmässan. Tåget gick redan på förmiddagen. 
Vi har väntat flera månader på den här julklappen :)
Det fanns inte bara drickbart. Så mycket annat gott man kunde gå runt och provsmaka av. Det var allt från nötter, ostar, chark till bakverk och godis. Mina vänner var lite mer inriktade på ostar och chark medans jag som älskar laktrits fastnade i båset som säljer Isländsk lakrits. 

 Det är inte billigt men två burkar med blandade godsaker fick följa med hem. 
På vinmässan fanns så klart allt från champange, prosecco, cava till alla sorters vin att provsmaka. Det fanns även bås som erbjöd olika sorters gin och tonic och tequila rose. Trevligt att bryta av med något annat i mellanåt :).
Lite extra kul var att Magnus Carlsson själv stod i båset Sinner & Saints och serverade bl a det helt nya bubblet som skulle komma ut i butikerna i maj. Det smakade helt okej.
Han var väldigt trevlig och tyckte ett foto var ok, såklart passar man på då :)
Vi fick under dagen provsmaka både goda och icke så goda viner och bubbel..
Det sämsta ver en riesling från Ukraina..
Och det bästa var ett vitt vin från gardo & Morris (flaskan i mitten). Så gott! 

Vi avslutade vår tid i Stockholm med ett restaurangbesök. Man måste ju äta också ;)
En jättelyckad och mycket trevlig dag tillsammans med vänner. Även om det blir ganska så kostsamt så skulle man vilja göra sådant här oftare. 
Det bästa var att vinmässan var öppen under dagtid så kl 19 var jag hemma igen. Jag slängde på mig myskläderna och var sen redo för Mellofinal. Men, som man redan forstod så vann segertippade förhandsfavoriterna Marcus & Martinus. Det bidraget var inte med i min topp 5 men visst, låten är väl bra. Vi får väl se hur det går i stora finalen sen. 

Nu laddar vi för ny arbetsvecka.
 
Ha det så bra <3


 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Men vad roligt ni har haft det och vilka härliga upplevelser. Kramis <3

2:a kommentar, skriven , av Amanda (Swedish Passport):

Åh, lät ju som att ni hade en fantastiskt trevlig dag! :)

3:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

Vad roligt!

4:e kommentar, skriven , av Enna:

Oh vad mysigt!

5:e kommentar, skriven , av Lisa :

Vad roligt. Hade också gärna besökt den mässan :)
Är inte någon vin älskare men allt det andra hade jag gärna provat.
Kul också att träffa Magnus Carlsson. Tycker han är så bra och duktig.
Ha en fin fortsättning på veckan.
Kram

6:e kommentar, skriven , av Angelica:

Åh va kul med vinmässa :)

Kommentera inlägget här :