4 dagars karantän kvar

publicerat i Allmänt, Mina kreationer;
 
Det spelar ingen roll om det är dag eller kväll. Ljus eldas det alltid här hemma. I alla fall nu vintertid när det liksam aldrig blir riktigt ljust varken ute eller inne ;).
Jag vet inte hur många gånger jag ändrar om på ljusbrickan jag har på vardagsrumsbordet. Just nu är det den här uppsättningen av saker. Nu när man är satt i karantän har man inte mycket annat att göra på dagarna än att flytta om lite här och där ;) 
I bakgrunden syns ännu ett av mina hantverksprojekt. Den enda filt jag faktiskt behållt själv. Alla andra jag gjort har varit presenter till nära och kära i min omgivning. 
 
 
Alla mina mönster får jag från Youtube. Det finns massvis med snälla människor som lägger upp videos på hur man gör mönstren, steg för steg. Så man kan säga att det är youtube som lärt mig virka ;) 
 
 
Ett riktigt roligt mönster att göra och en av mina första filtar jag gjort. 
Om någon är intresserad så finns videon på hur man gör mönstret här
 
Sambon är på bättringsvägen men blir helt slut så fort han anstränger sig lite. Än har jag inte fått några symtom, 4 dagars karantän kvar. Tvål och handsprit har aldrig använts så flitigt som nu här hemma. Hoppas på att kunna jobba på måndag igen.. 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Youtube är verkligen bra när man vill lära sig något och så fint du har virkat. Skönt att maken din är på bättringsvägen. Kramis <3

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

Jag har aldrig lärt mig att virka vilket är lite synd. Kanske borde jag ge det ett försök igen. Filten är i alla fall väldigt fin men så komplicerad den ser ut. Skönt att sambon är bättre men kan du börja redan på måndag? Tänker på att inkubationstiden kan vara upp till fjorton dagar men han har kanske varit dålig så länge då... Tiden har ju en tendens till att gå fort.

Kram

Svar: Förhållningsreglerna som vi fick av vården och folkhälsomyndigheten säger 7 dagar för familjemedlem från testningstillfället som var annandag jul. Om jag inte uppvisar symtom inom den tiden så kan jag gå och jobba igen men med fortsatt försiktighet. Kram
cozybyme.blogg.se

3:e kommentar, skriven , av Sara :

På youtube kan man verkligen lära sig allt :) hoppas du får fortsätta att vara frisk! :)

4:e kommentar, skriven , av ullie:

men virka är rätt avkopplande men jag orkar inte med mina onda fingrar längre.
skönt han piggar på sej o vi hoppas du klarar dej
gott nytt år

5:e kommentar, skriven , av Ama de casa:

Vilken vacker filt! :-)

Skönt att du är symptomfri och jag håller tummarna för att sambon fortsätter på den inslagna bättringsvägen!

Ha nu en fin nyårsafton och ett Gott Nytt År!

6:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Underbar filt!! Jag både stickar, virkar och syr. Gillar Youtube!!
Skönt att din man är på bättringsvägen÷)
Hade jag varit du så hsde jag abbaktat att gå till jobbet men det är jag.
Gott nytt bättre år 2021

7:e kommentar, skriven , av Carro :

Vilken fin filt! Gott nytt år! 🥰

Kommentera inlägget här :