Festligheter

publicerat i Allmänt;
Nu är vi hemma igen efter att ha spenderat fredag till söndag på hotell hörnan i Uppsala. Nu bor vi bara ca 3 mil från hotellet men det var roligheter på gång så vi lyxade till det lite så slapp vi tänka på att någon av oss skulle behöva köra. 
 
 
 
Vi trivdes väldigt bra på hotellet och i vårt rum. Anledningen till hotellövernattningen var mina vänners bröllopsfest som ägde rum på lördagen. Mitt uppdrag som toastmadame tillsammans med en annan tjej gick inte helt felfritt men överlag ganska bra. Vi lyckades hålla tidsplanen under hela kvällen.
Brudparet och gästerna verkade nöjda och det är det viktigaste :)
 
 
Fick en så fin presentpåse innan av de som hade bröllopsfesten som innehöll champagne, en cider och massa gott tilltugg. Så gulligt! <3
 
 
 
Det bjöds på mycket gott under kvällen, 3-rättersmiddag med gott vin och sen tårta på det. Det var ingen risk att man gick därifrån törstig eller hungrig ;)
Lite spex blev det under kvällen. Jag och var med och backade upp i brudens överraskningsdans till sin man. Sen överraskade alla gäster brudparet med en inövad allsång. Hurra på eran bröllopsdag, en omskriven version av Linda Bengtzings Alla flickor.
När vi väl kom i säng så gjorde vintertiden precis sitt jobb. Från att vara 03:00 till att bli 02:00. Efter att varit rätt så nervös inför toastmadamejobbet rätt länge innan festen, sov inte så många timmar natten före så var det inga problem att sova när uppdaget väl var slutfört och festen slut. Knappt jag hann ner med huvudet på kudden ;)

Ha det så bra <3

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av znogge:

Vilken härlig helg ni har haft och jag är säker på att du skötte dig bra :D

Kram

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad roligt du hade det på bröllopsfesten och så mysigt att ni övernattade på ett hotell. Kramis <3

3:e kommentar, skriven , av Anki:

Klokt att övernatta på hotellet - härligt med bröllopskalas!
Önskar dig en fin start på november!

4:e kommentar, skriven , av lisa:

Vad mysigt att bo på hotell och att gå på bröllop :)
Förstår att du var nervös innan men det verkar ha gått jättebra :)
Kram

5:e kommentar, skriven , av sara:

Mysigt att övernatta på hotellet, och låter som ett lyckat bröllop! :)

6:e kommentar, skriven , av Ama de casa:

Vilken härlig helg ni fick och vilken trevlig bröllopsfest! Skönt att ditt uppdrag som toastmadame gick bra och att du nu kan andas ut och sova lugnt :-)

Ha en fin start på den nya månaden!

7:e kommentar, skriven , av Eva`s blogg:

Oj så trevligt och vilka fina tårtor :) alltid kul med bröllop tycker jag även om sällan :) ha en fin 1 november kram

8:e kommentar, skriven , av Ajli Müller:

Vad bra, bra, bra jobbat! Tungt ansvar, jag förstår att det var nervöst innan, du verkar ha varit jätteduktig :) <3 Grattis till de nygifta!

svar: Ja, det där med att smaken inte kommer igång gör mig faktiskt ledsen, för att det är ju ett så stort intresse! Under feberdagarna har jag ju inte varit så sugen på mat direkt, men nu när jag börjar friskna till! Ååååh, vad jag saknar det!

9:e kommentar, skriven , av Enna:

Men alltså vilken underbar helg!

10:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Låter som en lyckad helg i kärlekens tecken.så fint hotell 😍kram

11:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

oj wow vad fint! :D

12:e kommentar, skriven , av johanna:

Mysigt ni verkar ha haft det<3

13:e kommentar, skriven , av Annie:

Men såå mysigt! :) Låter som en perfekt weekend<3

14:e kommentar, skriven , av ullie:

en oj va mysigt verkar ju jätte fint där . man behöver lyxa till det i bland

Kommentera inlägget här :