Ett trevligt avbrott

publicerat i Allmänt;
 
Det blev inget mellotittande i lördags heller. Istället umgicks jag med en vän som kom över. Vi var mer intresserade av att titta på Hallmarkfilmer, äta pizza, frossa godis och dricka vin. Sambon dock var inte ett dugg intresserad av just filmtittandet. Han hade inte varit intresserad av mello heller om vi valt att titta på det. Pizzan gick dock ner för hans del sen befann han sig i köket och renoverade till kl 22:30. Det tyckte tydligen han var roligare. Vi tycker lite olika ;)
 
 
Vi är lite halvdåliga på att fira alla hjärtans dag jag och min sambo. Vissa gånger har vi bara köpt några trisslotter och skrapat ihop eller bara gjort något lite mer än vardagsmat som middag. Men i år slog vi till lite mer än vi brukar. Jag som vet att vägen till min sambos hjärta faktiskt går vi magen gjorde hjärtkanelbullar och en av hans favoriträtter, pasta med zucchini och räkor. Och min käre sambo kom hem med både blommor och en superfin ljuslykta i betong. Efter 25 år ihop vet han hur mycket jag älskar ljus och ljuslyktor. Det är ett säkert kort ;).
Mycket snällt av Spike också att hjälpa till med paketöppnandet. 
Både lördagskvällen och måndagskvällen var ett riktigt trevligt avbrott i köksrenoverandet :)
Ha det så bra <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av znogge:

Det blev verkligen ett mysigt firande hos er och dessutom en trevlig lördag! Men kunde det vara roligare att renovera i köket ;-)

Kram

Svar: Tydligen var inte min sambo så sugen på att titta på Hallmarkfilmer. Romantiskt dravel är inte riktigt hans grej. Så renoveringen lockade mer ;)
Kram
cozybyme.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Jag kollade inte heller på mello och vilken mysig kväll ni hade. Kramis <3

3:e kommentar, skriven , av Ama de casa:

Jag har inte heller tittat direkt på Schlagern i år, men jag har snabbspolat mig genom båda delfinalerna dagen efter.
Haha! Jag skulle också valt dina lördagsaktiviteter framför sambons :-)

4:e kommentar, skriven , av lisa:

Låter som om ni hade en riktigt mysig kväll. Vad mycket gott ni åt. :)
Vilken fin lykta och snällt av Spike att hjälpa dig att öppna :)
Kram.

5:e kommentar, skriven , av petra:

SÅ mysigt firande hos dig med dessa hjärbullar, så fina de blev, hoppas det går bra med köksrenoveringen , kram

6:e kommentar, skriven , av Annie:

Pizza, film och mys lät ju som en perfekt kväll! :)
Jag kollar aldrig på mello längre ;)
Så fina bullar! ser goda ut :) *ler*

7:e kommentar, skriven , av Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så läckra kanelbullar :)

8:e kommentar, skriven , av sara:

Trevlig lördag! Och mysigt med lite firande på alla hjärtans dag :) KRAM!

9:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Jag gillar alla dagar att fira men även kärlekens dag. Vi som bor på hotell jämt valde Mattias från charkuterier och lite ryggmassageoljor, te, choklad och dofter. Inget bubbel innan helgen. Min man älskar överraskningar men det hade någon gång varit roligt att själv bli överraskad. Ni verkade haft en jätte mysig helg och även Alla hjärtans dag. Kram

Kommentera inlägget här :